Categorieën
Klachten en uitspraken

Lange tijd tussen zitting en indienen klacht

Een klacht die een van onze bellers in februari indiende is nog steeds niet behandeld door de beklagcommissie. De klacht is in februari ingediend en zou in eerste instantie halverwege juni behandeld worden. Hier zit een periode van vijf maanden tussen. De klager inmiddels uitgezet. De beklagcommissie heeft daarom besloten de klacht niet meer te behandelen. Het Meldpunt heeft aangegeven bereid te zijn om aanwezig te zijn bij de zitting als vertegenwoordiger van klager en eventueel met klager te beeldbellen zodat meneer ook aanwezig kan zijn. De beklagcommissie heeft daarop gereageerd dat eind juli besloten wordt of de klacht alsnog behandeld wordt of niet. Dit is zes maanden na het indienen van de klacht.

Het behandelen van klachten die wij indienen, duurt heel lang. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans is dat iemand al is uitgezet of vrijgelaten. Deze klager is inmiddels uitgezet en de beklagcommissie wilde de klacht niet meer behandelen. Zelfs met hulp van het Meldpunt is het nog maar de vraag of de beklagcommissie de klacht alsnog gaat behandelen.

Dat iemand vijf maanden moet wachten voor diens klacht behandeld is, vindt het Meldpunt onacceptabel. Helemaal als vervolgens nog niet zeker is of de klacht überhaupt behandeld gaat worden, Wij hopen dat de klacht alsnog zo snel mogelijk behandeld wordt.