Tweede Kamer politici debatteerden over hun standpunten over ongedocumenteerden in De Balie

Op vrijdag 22 januari 2021 vond in de Balie het debat ‘Na de verkiezingen: een betere positie voor ongedocumenteerden?’ plaats. Verschillende landelijke politici gingen met elkaar in gesprek over hun standpunten over ongedocumenteerden in Nederland en hoe de partijen dit vorm gaan geven tijdens, en na, de verkiezingen. Rian Ederveen van Stichting LOS verzorgde een van de inleidingen. Het is terug te zien op de website van De Balie

Er werd gediscussieerd onder meer over betere opvangmogelijkheden en de discretionaire bevoegdheid om uitzonderingen te maken voor schrijnende gevallen. Vooral de partijen links van het midden waren vertegenwoordigd, en een veelgehoorde opmerking was dat het wel echt van de verkiezingen afhangt of er een meer humane insteek mogelijk gaat zijn wat betreft beleid voor ongedocumenteerden.

Wil je weten welke standpunten de verschillende partijen innemen? Kijk dan op de site https://kiesvoorongedocumenteerden.nl/.